خیر، هیچ مدرکی مبنی بر مستعد بودن کودکان وجود ندارد. در حقیقت، بیشتر موارد تأیید شده COVID-19 گزارش شده از چین در بزرگسالان رخ داده است. عفونت در کودکان گزارش شده است، از جمله در کودکان بسیار کوچک (نوزادان). از اطلاعات محدودی که در مورد سندرم تنفسی حاد شدید کروناویروس (SARS-CoV) و سندرم تنفسی کروناویروس در خاور میانه (MERS-CoV) منتشر شده است، عفونت در کودکان نسبتاً شایع نبوده است.

کودکان برای جلوگیری از ابتلا باید اقدامات پیشگیرانه معمول را انجام دهند، از جمله تمیز کردن دستها اغلب با استفاده از صابون و آب یا ضدعفونی کننده دست الکلی، جلوگیری از مریض بودن بیمار و ماندن، به روز بودن در مورد واکسنهای ضروری از جمله واکسن آنفلوانزا.

آیا ارائه خدمات بالینی COVID-19 در کودکان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت است؟

گزارش‌های محدود از کودکان مبتلا به COVID-19 در چین علائم سرماخوردگی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه را توصیف کرده است. علائم دستگاه گوارش (استفراغ و اسهال) حداقل در یک کودک مبتلا به COVID-19 گزارش شده است. این گزارش‌های محدود نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به COVID-19 تأیید شده معمولاً علائم خفیفی نشان داده اند و اگرچه عوارض شدید (سندرم پریشانی حاد تنفسی، شوک سپتیک) گزارش شده، اما به نظر می‌رسد این موارد نادر است.

آیا کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید، عوارض و مرگ و میر ناشی از ویروس COVID-19 در مقایسه با بزرگسالان هستند؟

تا به امروز گزارش‌های بسیار کمی‌از پیامدهای بالینی برای کودکان مبتلا به COVID-19 گزارش شده است.

گزارش‌های محدود از چین حاکی از آن است که کودکان مبتلا به COVID-19 تأیید شده با علائم خفیف همراه هستند و اگرچه عوارض شدید (سندرم پریشانی حاد تنفسی، شوک سپتیک) گزارش شده است، اما به نظر می‌رسد این موارد نادر است.

با این حال مانند سایر بیماریهای تنفسی، ممکن است جمعیت خاصی از کودکان در معرض خطر عفونت شدید مانند کودکانی که دارای مشکلات سلامتی و درمانی عمده ای هستند، شوند.

آیا برای کودکان مبتلا به کرونا درمانی وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ داروی ضد ویروسی توصیه شده یا مجوز شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای COVID-19 وجود ندارد. مدیریت کلینیکی شامل اجرای سریع اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت در مراکز درمانی و مدیریت حمایتی از عوارض می‌باشد.

کودکان و اعضای خانواده آنها باید برای جلوگیری از شیوع عفونت‌های تنفسی از جمله پوشاندن سرفه، تمیز کردن دست‌ها اغلب با صابون و آب یا ضدعفونی کننده دستی دارای الکل، درگیر اقدامات پیشگیرانه معمول شوند و در مورد واکسیناسیون‌ها از جمله آنفولانزا به روز باشند.

کرونا ویروس در کودکان

  •