زندگی جدید و سالم

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن یا BFRB‌

به دلیل داشتن اختلال رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن احساس شرم می‌کنم. چگونه می‌توانم این احساسات را مدیریت کنم؟

به اشتراک گذاشتن احساس گناه و شرم با یک دوست یا درمانگر می‌تواند فوق العاده کمک کند. بسیاری از افراد دارای BFRB نیز به راحتی می‌توانند یاد بگیرند که تنها نیستند. به همین دلیل، گروه‌های حمایتی و منابع آنلاین می‌توانند به ویژه در کاهش شرم مفید باشند.

آیا تا آخر عمر موهایم را خواهم کشید؟

هیچ درمانی برای بیماری رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن وجود ندارد. بیشتر کسانی که با این اختلالات زندگی می‌کنند، باید در تمام طول زندگی خود آنها را مدیریت و درمان کنند. اما پیشرفت امکان پذیر است و بسیاری از افراد مبتلا به BFRB برنامه درمانی و سازوکارهای مقابله ای را تهیه کرده اند که نیاز آنها به کَندن یا کشیدن را کاهش داده و یا حتی از بین برده است.

رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن یا BFRB‌

۳۱ فروردين ۹۹ ، ۲۰:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

تجارب ناگوار دوران کودکی

 

با این حال، لزوماً هر فردی که کودکی خشن داشته باشد، ناسازگار یا ناسالم نیست. برخی از کودکان نسبت به تأثیرات منفی محیط پیرامون خود کمتر حساس هستند و استرس کمتری را در بزرگسالی به همراه دارند.

به عنوان مثال، کودکانی که عادت دارند رفتارهای نادرست و طغیان والدین را کنترل کنند، ممکن است در تشخیص احساسات دیگران و انتخاب نشانه‌های غیرکلامی، مهارت زیادی پیدا کنند.

چگونه تجارب ناگوار دوران کودکی بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد؟

اولین وسیله برای پزشکان برای تعیین اینکه آیا ممکن است تجارب ناگوار دوران کودکی روی فرد تأثیر می‌گذارد یا نه، اجرای پرسشنامه 10 سؤالی در مورد ACE است.

وینسنت فلیتی (Vincent Felitti)، بنیانگذار مطالعه ACE گفت: این پرسشنامه به عادی سازی گفتگو در مورد تجربیات کودکی ناگوار و تأثیر آنها بر زندگی ما کمک می‌کند. وقتی ما سختی صحبت در مورد آنچه اتفاق افتاده است را حل کنیم، نیرویی را که اغلب اصرار بر پنهان کردن اتفاقات دوران کودکی دارد، از بین می‌برد.

براساس برخی تحقیقات، افرادی که نمرات ACE بالاتری دارند، می‌توانند نسبت به سایرین حساس تر بوده و از نظر عاطفی بیشتر واکنش نشان دهند و یک واکنش نبرد ایجاد کنند و تهدیدها را در موقعیت‌هایی که دیگران آن را خنثی می‌دانند، درک کنند.

 

 

 

 

 

تجارب ناگوار دوران کودکی

۲۵ فروردين ۹۹ ، ۲۳:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

اعتیاد به الکل

http://precision.stanford.edu/forum/read_topic.php?id=282اعتیاد به الکل، که به الکلیسم نیز معروف است، نوعی بیماری است که افراد در همه اقشار زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. کارشناسان سعی کرده اند عواملی مانند ژنتیک، جنسیت، نژاد یا اقتصاد اجتماعی را که ممکن است فرد را به اعتیاد به الکل مستعد کند، پیدا کنند. اما این بیماری هیچ دلیل واحدی ندارد. عوامل روانشناختی، ژنتیکی و رفتاری همگی می‌توانند در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشند.
توجه به این نکته مهم است که اعتیاد به الکل یک بیماری واقعی است. این بیماری می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در مغز و اعصاب شود، بنابراین ممکن است فرد مبتلا به اعتیاد به الکل نتواند رفتار خود را کنترل کند.
 

۲۴ فروردين ۹۹ ، ۱۲:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

دانلود فیلم چشم و گوش بسته

بارها گفته شده که سینمای کمدی در ایران تبدیل به تکرار شده از سوی دیگر نقدهای منتقدان هم در مواجهه با این آثار تکرار مکررات است، اساسا منتقد وظیفه ای ندارد که درباره فیلم های شبه کمدی مبتذل نقد بنویسد چرا که قطعا نوشتن برای این آثار به ادبیات نقد آسیب می رساند چرا که هر اثر هنری قابلیتِ نقد را ندارد ، زمانی که فیلمساز از ارزش های هنری اش عبور می کند و به سمت خزعبل سازی حرکت می کند چرا باید منتقد وقت بگذارد تا درباره اثر او بنویسد؟ اما نگارنده معتقد است ننوشتن برای چنین آثاری موجب گستردگی ابتذالِ بیشتر در سینمای کمدی می شود، اما منتقد می تواند از طریق نوشتنِ نقد پیامش را به فیلمساز و مخاطب گوشزد کند، این یادداشت قصد دارد بگوید که چه اتفاقی افتاده فرزاد موتمن که شب های روشن یا خداحافظی طولانی را در کارنامه اش دارد چگونه توانسته فیلم چشم و گوش بسته را بسازد؟ اگر هدف تجربه گرایی و محک زدن باشد که موتمن یک بار پوپک و مش ماشاالله را ساخت که نه مخاطب با او ارتباط برقرار کرد و نه خودِ او توانست در تغییرِ ژانر موفق باشد، اساسا نمی شود باور کرد فیلمسازی مثل موتمن که مسلط به محتوا و فرم است چرا باید دانستگی اش را خرج فیلمی کند که فاقد ارزشِ سینمایی ست ، چشم و گوش بسته با اینکه می خواهد یک اثر کمدی فانتزی باشد اما گرایشاتِ ابتذال گونه اش کاملا مشهود است فیلمسازِ متفکر نتوانسته یک اثر کمدی خلق کند به همین دلیل سروشکلِ این فیلم به طنزهای منسوخ شده تلویزیونی شباهت پیدا کرده حتی در دهه هشتاد هم فیلم های شانه تخم مرغی به این اندازه سطحی نبودند، قرار دادن دو تیپ در موقعیت های مختلف که یکی نمی شنود و دیگری نابیناست به هیج وجه کمدی نیست یا بهتر است بگوییم فیلمساز نتوانسته از این موقعیت ها کمدی خلق کند ،همانطور که اشاره شد این موقعیت ها بیشتر طنز خفیف نامیده می شوند که در خوشبینانه ترین حالت شاید دو سه تا بچه این موقعیت ها را ببینند و بخندند فیلمساز سطحی ترین رویکرد را در مواجهه با این دو تیپ تدارک دیده است استفاده از این موقعیت ها قطعا از سینمای غرب می آید البته در شکلی الکن و بی منطق!

این شکل از داستان گویی که دو کاراکترِ مستقل در مسیر قصه تبدیل به پارتنر می شوند و وارد یک جریان یا موقعیت ناخواسته یا بی ربط می شوند که برای ادعای بی گناهی شان با تبهکاران روبرو می شوند کاملا یک قصه تکراری ست اما موتمن در این راستا سعی نکرده که مسیر قصه گویی اش را از کلیشه نجات بدهد چرا که موقعیت های پیش آمده به شدت منسوخ شده است از طرفی دیگر موتمن برای ایجاد قصه اش تنها به دو پارتنرش اکتفا کرده که آنها هم به دلیل ضعف در شخصیت پردازی نتوانستند جذابیتی برای مخاطب داشته باشند گیر افتادن آن ها در یک موقعیت اشتباهی و دیالوگ گفتن های بی اساس نمی تواند به فیلم کمکی کند، بیشتر این دیالوگ ها سخیف و مبتذل اند و کاربردی برای فیلم ندارند انگار این دیالوگ ها به شکل بداهه گفته شده، فیلمسازی مثل موتمن که سعی دارد در آثارش به فیلمنامه استاندارد و دیالوگ اهمیت بدهد این بار در این فیلم دیالوگ هایی رد و بدل می شود که انگار فیلمساز این دیالوگ ها را از کف خیابان جمع کرده و در دهان بازیگرانش گذاشته است و اصلا برایش مهم نبوده که شاید یک بچه کم سن و سال مخاطب فیلمش باشد.چند سکانس و دیالوگ در فیلم وجود دارد که به سخافت اثر می افزایند نگاه دنباله دار بهروز به پوتین های سرباز که تداعی کننده افکار شهوانی او نسبت به پاهای نونا کاراکتر زن فیلم است در همین سکانس یک موسیقی انقلابی هم پخش می شود، بالا رفتن بهروز از نردبان و باز دیالوگ های جنسی که با سعید رد و بدل می شود، زمانی که نونا می خواهد درون آن کیف را به سعید و بهروز نشان بدهد دیالوگ هایی می گوید که شرم آور است، راستی درون آن کیف چه چیز با ارزشی بود؟ کارکرد پلیس در فیلم چیست؟ چرا آن دو پلیس تا این حد عقب افتاده هستند؟ سکانس مسافرخانه اگر نبود چه می شد؟ مانی حقیقی در فیلم چه نقشی دارد او کیست؟ اصلا چرا باید این فیلم با این همه ضعف و حفره و علامت سوال ساخت می شد؟

 

 

دانلود فیلم چشم و گوش بسته

 

اساسا برای فیلمی مثل چشم و گوش بسته نمی شود تحلیل جز به جز نوشت چرا که با یک فیلم به اصطلاح کمدی فانتزی مواجه هستیم که پوشش کاراکتر زن و شهوت مردان فیلم و دیالوگ های ناشایست اولویت دارد یک فیلمفارسی کامل که فقط کاباره از آن حذف شده قطعا بعد از دیدن این فیلم تمامی نماها و سکانس هایش را فراموش خواهیم کرد اگر کسی از ما بپرسد که چشم و گوش بسته درباره چه موضوعی است واقعا نمی توانیم چیزی بگوییم چون این فیلم همانند فیلم های شبه کمدی دیگر یک هدف دارد و آن هم گول زدن مخاطب است، مواد ساخت این گونه از فیلم ها بسیار ساده است دو بازیگر چهره که پارتنر هستند استفاده از دیالوگ یا موقعیت های جنسی همراه با یک کاراکتر زن که به علت پوشش خاص همه را به شهوت رو می آورد حالا یک قصه ی کمرنگ و بی منطق هم در فیلم وجود دارد که اگر هم نباشد مهم نیست، مهم استقبال مردم از فیلم است که با انتظار بیش از حد به سالن سینما آمدند اما صدای خنده ای شنیده نمی شود اگر هم کسی بخندد به دلیل استفاده از دیالوگ های جنسی است، این خنده باید از متن و ژانر فیلم به مخاطب منتقل شود که همچین اتفاقی رخ نمی دهد چرا که بهره گیری از مصالح ژانری آنقدر ناچیز و تقلبی است که تنها دیالوگ می تواند خنده های مقطعی و کوتاه بوجود بیاورد، جالب است که فیلمساز پایان فیلمش را نقطه نمی گذارد تا اگر فیلمش به فروش خوبی دست پیدا کرد قسمت دوم آن را هم بسازد. هیچ نکته مثبتی در این اثر یافت نمی شود چرا که این فیلم ها با رویکرد بازاری ساخته می شوند در چنین آثاری هنر هیچ جایگاهی ندارد.

هزینه تولید فیلم های سینمایی روز به روز در حال افزایش است اینکه فیلمسازی مثل موتمن چگونه می تواند بجای ساخت یک فیلم هنری که تخصص خاصی در آن دارد چشم و گوش بسته بسازد واقعا تاسف برانگیز است و تاسف برای سینمای ایران که فیلمسازهای مهمش به خزعبل سازی روی آوردند، سلیقه مخاطب هم روز به روز کاهش پیدا می کند.

۲۳ فروردين ۹۹ ، ۰۵:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

الکل اتانول

الکل اتانول

اتانول یا الکل اتیلیک یا اتیل الکل یا الکل میوه با فرمول C۲H۵OH ترکیب شیمیائی با بوی خاص و آتش‌گیری است که در نوشیدنی‌های الکلی وجود دارد. این الکل همان ماده‌ای است که دارای خاصیت مست‌کنندگی است و در نوشیدنی‌های الکلی با درصدهای مختلف پیدا می‌شود. علاوه بر این در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارند. این کاربردها در عطر‌ها و ادکلن‌ها و همچنین در وانیل و همچنین به عنوان سوخت در برخی ماشین‌های جدید می‌باشد. از این الکل در صنایع عطر سازی و برخی دهان‌شویه‌ها هم استفاده می‌کنند.

مخمر آبجو، یا مخمر نانوایی قارچی است که با جوانه‌زدن تکثیر می‌شود، اگر این قارچ در مجاور یک ماده قندی تخمیر شود، موادی از خود خارج می‌کند که خاصیت آنزیمی داشته و موجب دگرگونی قند می‌شود. در بین قندها، فروکتوز یا قند میوه به فرمول C۶H۱۲O۶ است که در میوه‌های شیرین و انگور وجود دارد که پس از تخمیر باعث ایجاد الکل و گاز دی‌اکسید کربن می‌شود.

۲۲ فروردين ۹۹ ، ۰۶:۳۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

کرونا و کودکان

توصیه می شود از گوش دادن و خواندن اخبار مربوط به بیماری در حضور کودکان اجتناب شود. در طی روز زمانهایی ٢٠ تا ٣٠ دقیقه ای به بازیهای دونفره با کودکانمان اختصاص دهیم و بازیهایی را که کودکمان از آنها لذت میبرد انجام دهیم. اگر کودکمان خواست در راجع به اضطراب ها و نگرانی‌هایش در مورد بیماری صحبت کند حتما استقبال کنیم و اجازه بدهیم با بیان آنها هیجانات منفی خود را تخلیه کند.

از روش‌هایی مثل کشیدن نقاشی یا نوشتن نامه نیز برای بیان هیجانات و احساسات میتوان استفاده کرد.

حتما ساعاتی را به آموزش و رسیدگی به امور درسی کودک اختصاص بدهیم و در درجه اول سعی کنیم زمانهای خواب و بیداری و غذا خوردن آنها منظم و مثل روال قبل از تعطیلات باشد.

 

کرونا و کودکان

۲۱ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

بیماری پانیک

(مسخ شخصیت حالتی است که در آن فرد احساس می‌کند “خودش نیست”، اعمال خود را از نگاه فرد دیگری تماشا می‌کند و هیچ کنترلی روی شرایط محیطی ندارد).

اکثر مردم، در زندگی خود، حداقل یک بار به حمله پانیک دچار می‌شوند، اما اختلال وحشت زدگی زمانی تشخیص  گذاری می‌شود که حملات پنیک به طور دایم و غیر منتظره روی بدهند و تا یک ماه بعد، احتمال روی دادن دوباره آنها وجود داشته باشد.

حملات پنیک برای بعضی افراد غیر قابل پیش بینی هستند ولی ممکن است برای دیگران با موقعیت‌ها یا رویدادهای خاص (مثلاً، سوار اتوبوس یا مترو شدن) تداعی شود.

بیماری پانیک با تعدادی ترس و نگرانی که در فرد ایجاد می‌شود مرتبط است، از جمله:

ترس از این که مبادا حملات وحشت زدگی علت‌های پزشکی حاد داشته باشند (مثلاً، بیماری قلبی، صرع)، هر چند آزمایش‌های پزشکی مکرر نشان می‌دهند که هیچ مشکل پزشکی وجود ندارد.

بعضی دیگر فکر می‌کنند که در حال از دست دادن کنترل بر زندگی خود یا در حال دیوانه شدن هستند.

کسانی که از این اختلال رنج می‌برند، در رفتار و زندگی خود تغییرات عمده‌ای به وجود می‌آورند

 

بیماری پانیک .

۲۰ فروردين ۹۹ ، ۰۷:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

نمایش درمانی

در حال حاضر چندین رویکرد در مورد گروه درمانی وجود دارد. برخی بالینگران روان کاوی را چارچوب کار خود قرار داده اند و برخی دیگر فنونی نظیر گروه درمانی تعاملی را به کار می برند که اریک برن پیشنهاد کرده است و تأکیدش بر تعاملهای فعلی اعضای گروه با یکدیگر است. گروه درمانی رفتاری بر فنون شرطی سازی متکی است که در نظریه یادگیری ریشه دارد. گروه درمانی هیئت نگر (Gestalt) براساس نظریه های فردریک پرلز تدوین شده و امکان تخلیه هیجانی (Abreaction) و ابزار کامل حالات روانشناختی را برای بیماران فراهم می کند. گروه درمانی مٌراجع مدار را کارل راجرز تدوین کرده و بر ابراز احساسات اعضای گروه بدون هیچ قضاوت و ارزش گذاری مبتنی است.

انتخاب بیمار. برای آنکه معلوم شود بیمار برای روان درمانی گروهی مناسب است یا نه، درمانگر به اطلاعات زیادی احتیاج دارد که با مصاحبة «غربالگری» می تواند به آنها دست یابد. روان پزشک باید سابقه روان پزشکی بیمار را بپرسد و وضعیت روانشناختی او را معاینه کند تا اطلاعات روان پویشی، رفتاری، و تشخیصی معینی را کسب کند.

نمایش درمانی 

۲۰ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار

کرونا ویروس در کودکان

خیر، هیچ مدرکی مبنی بر مستعد بودن کودکان وجود ندارد. در حقیقت، بیشتر موارد تأیید شده COVID-19 گزارش شده از چین در بزرگسالان رخ داده است. عفونت در کودکان گزارش شده است، از جمله در کودکان بسیار کوچک (نوزادان). از اطلاعات محدودی که در مورد سندرم تنفسی حاد شدید کروناویروس (SARS-CoV) و سندرم تنفسی کروناویروس در خاور میانه (MERS-CoV) منتشر شده است، عفونت در کودکان نسبتاً شایع نبوده است.

کودکان برای جلوگیری از ابتلا باید اقدامات پیشگیرانه معمول را انجام دهند، از جمله تمیز کردن دستها اغلب با استفاده از صابون و آب یا ضدعفونی کننده دست الکلی، جلوگیری از مریض بودن بیمار و ماندن، به روز بودن در مورد واکسنهای ضروری از جمله واکسن آنفلوانزا.

آیا ارائه خدمات بالینی COVID-19 در کودکان در مقایسه با بزرگسالان متفاوت است؟

گزارش‌های محدود از کودکان مبتلا به COVID-19 در چین علائم سرماخوردگی مانند تب، آبریزش بینی و سرفه را توصیف کرده است. علائم دستگاه گوارش (استفراغ و اسهال) حداقل در یک کودک مبتلا به COVID-19 گزارش شده است. این گزارش‌های محدود نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به COVID-19 تأیید شده معمولاً علائم خفیفی نشان داده اند و اگرچه عوارض شدید (سندرم پریشانی حاد تنفسی، شوک سپتیک) گزارش شده، اما به نظر می‌رسد این موارد نادر است.

آیا کودکان در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید، عوارض و مرگ و میر ناشی از ویروس COVID-19 در مقایسه با بزرگسالان هستند؟

تا به امروز گزارش‌های بسیار کمی‌از پیامدهای بالینی برای کودکان مبتلا به COVID-19 گزارش شده است.

گزارش‌های محدود از چین حاکی از آن است که کودکان مبتلا به COVID-19 تأیید شده با علائم خفیف همراه هستند و اگرچه عوارض شدید (سندرم پریشانی حاد تنفسی، شوک سپتیک) گزارش شده است، اما به نظر می‌رسد این موارد نادر است.

با این حال مانند سایر بیماریهای تنفسی، ممکن است جمعیت خاصی از کودکان در معرض خطر عفونت شدید مانند کودکانی که دارای مشکلات سلامتی و درمانی عمده ای هستند، شوند.

آیا برای کودکان مبتلا به کرونا درمانی وجود دارد؟

در حال حاضر هیچ داروی ضد ویروسی توصیه شده یا مجوز شده توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای COVID-19 وجود ندارد. مدیریت کلینیکی شامل اجرای سریع اقدامات پیشگیری و کنترل عفونت در مراکز درمانی و مدیریت حمایتی از عوارض می‌باشد.

کودکان و اعضای خانواده آنها باید برای جلوگیری از شیوع عفونت‌های تنفسی از جمله پوشاندن سرفه، تمیز کردن دست‌ها اغلب با صابون و آب یا ضدعفونی کننده دستی دارای الکل، درگیر اقدامات پیشگیرانه معمول شوند و در مورد واکسیناسیون‌ها از جمله آنفولانزا به روز باشند.

کرونا ویروس در کودکان

  •  
۱۶ فروردين ۹۹ ، ۱۳:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
mohsen کاویار