با این حال، لزوماً هر فردی که کودکی خشن داشته باشد، ناسازگار یا ناسالم نیست. برخی از کودکان نسبت به تأثیرات منفی محیط پیرامون خود کمتر حساس هستند و استرس کمتری را در بزرگسالی به همراه دارند.

به عنوان مثال، کودکانی که عادت دارند رفتارهای نادرست و طغیان والدین را کنترل کنند، ممکن است در تشخیص احساسات دیگران و انتخاب نشانه‌های غیرکلامی، مهارت زیادی پیدا کنند.

چگونه تجارب ناگوار دوران کودکی بر زندگی افراد تأثیر می‌گذارد؟

اولین وسیله برای پزشکان برای تعیین اینکه آیا ممکن است تجارب ناگوار دوران کودکی روی فرد تأثیر می‌گذارد یا نه، اجرای پرسشنامه 10 سؤالی در مورد ACE است.

وینسنت فلیتی (Vincent Felitti)، بنیانگذار مطالعه ACE گفت: این پرسشنامه به عادی سازی گفتگو در مورد تجربیات کودکی ناگوار و تأثیر آنها بر زندگی ما کمک می‌کند. وقتی ما سختی صحبت در مورد آنچه اتفاق افتاده است را حل کنیم، نیرویی را که اغلب اصرار بر پنهان کردن اتفاقات دوران کودکی دارد، از بین می‌برد.

براساس برخی تحقیقات، افرادی که نمرات ACE بالاتری دارند، می‌توانند نسبت به سایرین حساس تر بوده و از نظر عاطفی بیشتر واکنش نشان دهند و یک واکنش نبرد ایجاد کنند و تهدیدها را در موقعیت‌هایی که دیگران آن را خنثی می‌دانند، درک کنند.

 

 

 

 

 

تجارب ناگوار دوران کودکی